Regulamin Aderlo
Zapoznaj się z treścią regulaminu sklepu Aderlo.pl
Sklep Internetowy aderlo.pl dba o prawa Konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i Sprzedawca je stosuje.
Regulaminu sklepu Aderlo.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym aderlo.pl prowadzony jest przez firmę Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna z siedzibą w Łodzi, ul. Sienkiewicza 85/87, lok. 8, 90-057 Łódź (adres do doręczeń: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000997316, NIP 5492469365, REGON 523408970, o kapitale zakładowym 75 000 zł, wpłaconym w całości; adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: (+48) 530 702 366 (opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora), komunikator Whatsapp: kliknij, aby rozpocząć czat.
2.Biuro Obsługi Klienta (BOK) jest dostępne dla Klientów od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-14:00. Kontakt w sprawie zapytań dotyczących regulaminu, sklepu, produktów oraz zamówień możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected], poprzez powyższy numer telefonu lub komunikator Whatsapp.
3.Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, wymagań technicznych.
4.Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów będących jak i niebędących Konsumentami, korzystających ze Sklepu Internetowego, Usług Elektronicznych lub zawierających Umowy Sprzedaży (z wyjątkiem pkt XII Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentami).
5.Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia lub Rezerwacji.
6.Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym lub, w przypadku składania Zamówień z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość, wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem treści proponowanej Umowy Sprzedaży, o której mowa w pkt III ust. 6 lit. a Regulaminu, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
7.Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają przepisy prawa. Sprzedawca stosuje te przepisy i postanawia się nimi kierować, uwzględniając interes Klienta.
II. DEFINICJE
1.APLIKACJA – oprogramowanie (aplikacja mobilna) udostępniane Klientowi przez Sprzedawcę, przeznaczone do instalacji na posiadanym przez Klienta urządzeniu mobilnym i pozwalające w szczególności na korzystanie ze Sklepu Internetowego bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej.
2.BOK – Biuro Obsługi Klienta Sprzedawcy, które udziela Klientom informacji w zakresie prowadzonej przez Sklep Internetowy działalności, w tym na temat Produktów, Zamówień, Sklepu, Regulaminu oraz aktualnych Promocji, w Dni Robocze, w godzinach od 8:00 do 14:00, pod numerem telefonu +48 530 702 366, adresem e-mail [email protected], za pośrednictwem chatu Whatsapp – kliknij, aby otworzyć czat w aplikacji Whatsapp.
3.CENA – określona w złotych polskich lub innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep Internetowy stanowią inaczej.
4.DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
5.HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, określony przez Klienta podczas tworzenia Konta. Klient zobowiązany jest do zachowania Hasła w poufności i nieudostępniania go osobom trzecim.
6.KLIENT – (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy, przy czym co do zasady Umowy Sprzedaży zawierane w ramach Sklepu Internetowego mają charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego.
7.KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
8.KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9.KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, śledzenie statusu Zamówienia, dostęp do historii Zamówień i Rezerwacji oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.
10.KOSZYK – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, dokonania Rezerwacji, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenia przewidywanego terminu dostawy Produktów. Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży. W celu zachowania możliwie wysokiej jakości usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Sprzedawca może wprowadzić maksymalny limit Produktów lub limit łącznej Ceny Produktów możliwych do dodania do Koszyka w ramach jednego Zamówienia lub jednej Rezerwacji. W przypadku przekroczenia tego limitu Klientowi zostanie wyświetlony komunikat z prośbą o kontakt ze Sprzedawcą w razie chęci zawarcia Umów Sprzedaży lub dokonania Rezerwacji na większą ilość Produktów.
11. LOGIN – adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia Konta.
12. NEWSLETTER — Usługa Elektroniczna, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych informacji w szczególności o Produktach, Sklepie Internetowym, w tym nowościach i promocjach, na podany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu, za wyraźną zgodą Klienta. Zasady świadczenia przez Sprzedawcę usług Newslettera określa odrębny regulamin udostępniony w ramach Sklepu Internetowego.
13. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny, lub przedmiotem Rezerwacji. Wszystkie Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe.
14. PROMOCJE – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Sklepu Internetowego, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, jak np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki.
15. REGULAMIN/UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego na rzecz Klientów, w tym usługi dokonywania Rezerwacji. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
16. REZERWACJA – usługa udostępniana Klientom przez Sprzedawcę polegająca na umożliwieniu zarezerwowania wybranych Produktów w celu ich obejrzenia/przymierzenia w wybranym sklepie stacjonarnym Aderlo (lista dostępnych sklepów znajduje się na stronie aderlo.pl/store-locator) i ewentualnego zakupu. Dokonanie Rezerwacji nie stanowi zawarcia ani zobowiązania do zawarcia Umowy Sprzedaży ani nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy sprzedaży zarezerwowanego Produktu w sklepie stacjonarnym. Rezerwacja jest aktywna (tj. Produkt oczekuje na odbiór w sklepie stacjonarnym) od momentu potwierdzenia przez Sprzedawcę dotarcia Produktu do sklepu stacjonarnego do zakończenia pracy sklepu stacjonarnego w kolejnym dniu pracy sklepu stacjonarnego.
17. SKLEP STACJONARNY LUB ZAMIENNIE SALON – sklep stacjonarny prowadzony przez Sprzedawcę. Lista dostępnych sklepów stacjonarnych jest udostępniana przy składaniu Zamówienia / dokonywaniu Rezerwacji lub na stronie: aderlo.pl/store-locator.
18. SKLEP INTERNETOWY – platforma umożliwiająca składanie Zamówień oraz dokonywanie Rezerwacji przez Klienta oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę, prowadzona przez Sprzedawcę, stanowiąca zespół połączonych ze sobą stron internetowych, dostępna pod adresem internetowym: aderlo.pl, a także za pośrednictwem Aplikacji.
19. SPRZEDAWCA – Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna z siedzibą w Łodzi, ul. Sienkiewicza 85/87, lok. 8, 90-057 Łódź (adres do doręczeń: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi Wydz. Gosp. KRS pod numerem KRS 0000997316, NIP 5492469365, REGON 523408970, o kapitale zakładowym 75 000 zł, wpłaconym w całości; adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: (+48) 530 702 366 (opłata jak za połączenie standardowe – wg cennika właściwego operatora), komunikator Whatsapp: kliknij, aby rozpocząć czat.
20. TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są rozpowszechniane w ramach Sklepu Internetowego przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu Internetowego.
21. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży. Dotyczy to również sytuacji, gdy Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn uzależnia zawarcie lub treść Umowy Sprzedaży danego Produktu od zawarcia innej Umowy Sprzedaży, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Sprzedawca może zawrzeć Umowę Sprzedaży z Klientem niebędącym Konsumentem także w wyniku zawarcia porozumienia z pominięciem procedury określonej w niniejszym Regulaminie, co na żądanie którejkolwiek ze stron Umowy Sprzedaży zostanie potwierdzone w formie wiadomości e-mail. Nie stanowi zawarcia Umowy Sprzedaży ani zobowiązania do jej zawarcia dokonanie Rezerwacji.
22. USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
23. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
24.WYMAGANIA TECHNICZNE – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub zawarcia Umowy Sprzedaży, tj.: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu (w przypadku Aplikacji – urządzenie mobilne); (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript; w przypadku zawierania Umowy Sprzedaży drogą telefoniczną: (6) z wykorzystaniem telefonu; w przypadku Aplikacji: (7) system operacyjny urządzenia mobilnego: Android w wersji 4.0.3 lub wyższej lub iOS w wersji 9.0.4 lub wyższej, a w zakresie niektórych funkcjonalności także (8) urządzenie mobilne z aparatem fotograficznym i usługą geolokalizacji (GPS). By zawrzeć Umowę Sprzedaży, Klient musi posiadać aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
25.ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne). Dotyczy to również sytuacji, gdy Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn uzależnia zawarcie lub treść Umowy Sprzedaży danego Produktu od zawarcia innej Umowy Sprzedaży, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle. Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1.Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2.Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu Internetowego jest rejestracja w jego ramach.
3.Rejestracja w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i darmowa. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.
4.Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji Konta Klienta.
5.Umowa o Świadczenie Usług polegających na korzystaniu ze Sklepu Internetowego zostaje zawarta na czas nieokreślony.
6.Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim.
7.Klient zobowiązany jest w szczególności do:
-
- podawania w Zamówieniach oraz formularzach rejestracyjnych danych zgodnych ze stanem faktycznym,
- niezwłocznego aktualizowania danych podanych w Zamówieniach oraz formularzach rejestracyjnych, w tym w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
8.Klient zobowiązuje się do korzystania z Treści zamieszczonych na stronie Sklepu Internetowego wyłącznie na własny użytek. Wykorzystywanie Treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.
IV. PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
1.W celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wejść na stronę internetową aderlo.pl, dokonać wyboru Produktu oraz jego specyfikacji i podjąć kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2.Wybór zamawianych przez Klienta Produktów dokonywany jest poprzez ich dodanie do Koszyka.
3.Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych Produktów do momentu złożenia Zamówienia. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4.Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
-
- przedmiotu Zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Produktów lub Usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Strefą Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną „Potwierdzenie otrzymania zamówienia”, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia. Wiadomość ta jest potwierdzeniem, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
8. Umowę Sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
9. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
V. SPOSOBY PŁATNOŚCI
1.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące metody płatności:
a. płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata),
b. płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki (jeśli dostępna dla wybranego produktu),
c. płatność elektroniczna za pośrednictwem zewnętrznych operatorów płatności Tpay, Przelewy24, Stripe, Blik,
d. płatność kartą kredytową lub debetową za pośrednictwem zewnętrznych operatorów płatności Tpay, Przelewy24, Stripe,
e. płatność ratalna – zgodnie z regulaminem operatora płatności.
2.Termin płatności:
a. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
b. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
VI. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
1.Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wybranych krajów Unii Europejskiej.
2.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz na stronie internetowej Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty dostawy”.
3.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
a. przesyłka kurierska,
b. odbiór osobisty w wybranym punkcie odbioru,
c. przesyłka pocztowa,
d. dostawa do paczkomatu (jeśli dostępne).
4.Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnym terminie dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych.
5.Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,
b. w przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
VII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1.Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej innej niż przewoźnik.
3.Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4.Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
a. pisemnie na adres: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim,
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
5.Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie internetowej Sklepu Internetowego w zakładce „Regulaminu”, a także jako załącznik do Regulaminu.
6.W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą.
7.W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8.Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
9.W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
10.Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
VIII. REKLAMACJE PRODUKTÓW
1.Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]–556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
2.Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
a. pisemnie na adres: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim,
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected],
c. za pośrednictwem komunikatora Whatsapp: kliknij, aby rozpocząć czat.
4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
a. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,
b. żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
c. danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
5.Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6.Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Produkt na adres: Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
IX. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronach internetowych Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a. https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b. https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php,
c. https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
d. https://www.uokik.gov.pl/europejskie_centrum_konsumenckie.php.
2.Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1.Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
2.Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży oraz świadczenia Usług Elektronicznych.
3.Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
4.Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
5.Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka prywatności” dostępnej na stronie Sklepu Internetowego.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
2.Zmiana Regulaminu:
a. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
b. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto), zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
c. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży), zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:
a. Kodeks cywilny;
b. ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.);
c. ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
4.Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem, które nie zostaną rozwiązane w drodze postępowania mediacyjnego lub przy pomocy sądu polubownego, będą rozstrzygane przez sądy właściwe zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego.
5.Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
XII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
2.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym przypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3.W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne metody płatności, w tym wymagać dokonania przedpłaty w całości lub części, niezależnie od wybranej przez Klienta metody płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta niebędącego Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim przypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od chwili przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5.W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn, przesyłając Klientowi stosowne oświadczenie.
6.Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak i za wszelkie roszczenia w sumie – do kwoty zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem.
7.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
8.W przypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo powołać się na ograniczenia odpowiedzialności określone w art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego.
XIII. POLITYKA PRYWATNOŚCI
1.Dane osobowe Klientów gromadzone za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
2.Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zawarte są w „Polityce prywatności”, która jest integralną częścią niniejszego Regulaminu i jest dostępna na stronie Sklepu Internetowego.
XIV. ZMIANA REGULAMINU
1.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w przypadku wystąpienia ważnych przyczyn, do których zalicza się:
a. zmiany przepisów prawa,
b. zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu,
c. zmiany organizacyjne,
d. zmiany dotyczące technologii stosowanych przez Sklep Internetowy.
2.W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu, Sprzedawca poinformuje o tym Klientów z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, przesyłając odpowiednią informację na adres e-mail Klienta lub zamieszczając odpowiedni komunikat na stronie Sklepu Internetowego.
3.Zmiany w Regulaminie nie będą naruszać praw nabytych przez Klientów, w tym w szczególności nie będą miały wpływu na Umowy Sprzedaży zawarte przed dniem wejścia w życie zmian.
XV. ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU
1.Formularz odstąpienia od umowy – załącznik niniejszego regulaminu.
2.Polityka prywatności – dostępna tutaj.
3.Informacje o przetwarzaniu danych osobowych – dostępne tutaj.
XVI. WEJŚCIE W ŻYCIE REGULAMINU
1.Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r. i obowiązuje do odwołania lub wprowadzenia zmian zgodnie z zapisami powyższymi.
Poprzednie regulaminy dostępne są poniżej:
– obowiązujący od 2024-10-01
Załącznik nr 1 – Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
POBIERZ WERSJĘ PDF FORMULARZA
POBIERZ WERSJĘ DOC FORMULARZA
UWAGA! – Prosimy o staranność przy odsyłaniu Produktu w celu uniknięcia omyłkowego przekazania wraz z odsyłanym Produktem innych przedmiotów.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Miejscowość, data: [______________________]
Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna
ul. Jana Matejki 2
32-600 Oświęcim
Adres e-mail: [email protected]
Numer telefonu: (+48) 530 702 366
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentom i Przedsiębiorcom, czyli osobom prowadzącym działalność gospodarczą w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny)
Ja niżej podpisany(a) informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów:
1.
2.
3.
Data zamówienia: ________________________________
Data odbioru: ___________________________________
Numer zamówienia: _______________________________
Imię i nazwisko Konsumenta: ______________________
Adres Konsumenta: _______________________________
Adres e-mail: ___________________________________
Numer telefonu: _________________________________
Proszę o dokonanie zwrotu płatności na rachunek bankowy:
Numer konta bankowego: ___________________________
Posiadacz rachunku: ______________________________
Podpis Konsumenta: ___________________________
(tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)
Ważne informacje:
1.Proszę odesłać produkty na adres:
Strefa Bezpiecznych Zakupów Prosta Spółka Akcyjna, ul. Jana Matejki 2, 32-600 Oświęcim.
2.Produkty powinny być zwrócone w stanie nienaruszonym (o ile nie stwierdzono inaczej w ustawie o prawach konsumenta).
3. W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem e-mail: [email protected] lub poprzez komunikator Whatsapp: kliknij, aby rozpocząć czat.
Dziękujemy za skorzystanie z usług sklepu Aderlo.pl.